Trastorns del Neurodesenvolupament
Unitat d'Avaluació,
Diagnòstic i Intervenció
Diversitat funcional, TEA
i Necessitats complexes de la comunicació
Què és la diversitat funcional?
Quan parlem de diversitat funcional, ens referim a les persones que presenten diferents capacitats en l’àmbit físic, intel•lectual, sensorial i/o per trastorn mental.
Totes les persones funcionem de forma diferent i necessitem l’entorn per a poder desenvolupar-nos, per això, des d’aquesta unitat volem potenciar la qualitat de vida i la inclusió a la comunitat dels infants amb diversitat funcional.
Els objectius de les intervencions seran individualitzats: tenint en compte les característiques de l’infant i del seu entorn.
Els infants amb TEA poden tenir una intel·ligència molt variable, que va des d’infants amb discapacitat intel·lectual a infants amb altes capacitats.
d'intervenció
d’aprenentatges
Com per exemple a partir del mètode TEACH, dels suports visual, dels sistemes d’autoregulació, entre d’altres.
i de la comunicació
els SAAC?
Aquests sistemes s’haurien d'introduir a edats primerenques tan aviat com s'observen dificultats en el desenvolupament del llenguatge oral, ja que son sistemes complementaris a la rehabilitació del llenguatge oral que no interfereixen en el desenvolupament o la recuperació de la parla.