Espai reflexiu d'aprenentatge
Estratègies
d'Aprenentatge
Generant recursos personals i acadèmics
Què són les Estratègies d'Aprenentatge
L’espai anomenat “Estratègies d’Aprenentatge” possibilita a l’adolescent “aprendre a aprendre”.
En aquest espai s’intenta propiciar l’ús reflexiu dels procediments que s’han de seguir per aconseguir determinats objectius d’aprenentatge, tot i adquirir autoconeixement, seguretat en un mateix, confiança en les pròpies capacitats i decisions i empoderament.
Aconseguir autonomia i autogestió acadèmica
Prendre consciència de les pròpies habilitats i dishabilitats
Generar recursos per poder resoldre problemes diversos
Ajudar a millorar l'autoconfiança i autoestima
Descobrir diferents tècniques per adquirir nous aprenentatges
Interioritzar les estratègies plantejades
Treballar i unir la xarxa Alumne - Família - Escola
Aconseguir una actitud proactiva de cara a la feina/estudi.
A Trivium,
Com estructurem les sessions?
Adaptem l’estructura a les necessitats de cada nen/a i a l’etapa educativa en la que es trobi.
1
Dia a la setmana*
1h 30'
Cada sessió
* depenent de les necessitats podem fer 2 dies a la setmana
Revisar agenda (personal + escolar)
(personal + escolar) a curt i llarg termini. Pensar què ha fet de cada assignatura, anotar-ho a l’agenda. Autoreflexió. Revisió de tasques, projectes, exàmens pendents per la setmana i més a llarg termini.
Planificació de la sessió
Pactar i seqüenciar el que farà durant la sessió i el que haurà de fer a casa.
Revisió final de la sessió
Amb l’ajuda del professional, cal que es respongui preguntes del tipus:
- Què hem fet avui a Trivium?
- Perquè ho hem fet?
- T’ha servit el que fem?