Institut de Neurociència Cognitiva Aplicada a l'Aprenentatge
Trivium és un centre de logopèdia, psicologia i psicopedagogia especialitzat en cognició, llenguatge, aprenentatge i conducta amb més de vint anys d’experiència.
El nostre mètode es basa en conèixer com aprèn el cervell i quins són els mecanismes i processos implicats en la integració d’informació que prové de diferents fonts sensorials.
Busquem que el procés d’aprenentatge sigui més efectiu i significatiu per a la persona.
Avaluació, Diagnòstic i Intervenció
Partim d’una visió innovadora i rigorosa en la detecció de les habilitats i carències o dificultats cognitives, de llenguatge i de conducta, relacionades amb l’aprenentatge.
Gràcies al coneixement exhaustiu de com aprèn cada persona, podem donar suport i orientar-la per aconseguir més rendiment, autonomia personal, autoestima, seguretat i motivació per aprendre.
Trastorns del Neurodesenvolupament
El desenvolupament cognitiu és el procés pel qual un nen aprèn a conèixer l’entorn i com això afecta el seu cervell i les connexions neuronals que s’hi estableixen. Aquest desenvolupament permet tractar amb conceptes com el de nombre, espai, llenguatge, autoconsciència, relació d’idees i percepció de l’altre.
Dificultats d'Aprenentatge
Estudiants sense un Trastorn Específic d’Aprenentatge que necessiten recursos metodològics i Estratègies d’Aprenentatge en el seu procés d’aprenentatge. Intervenció en dificultats de llenguatge i matemàtiques per a estudiants sense un trastorn de l’aprenentatge.
Atenció a l'estat Emocional i Relacional
L’abordatge d’una simptomatologia individual pot necessitar en molts casos d’una intervenció a nivell emocional. Famílies que necessiten trobar un espai relacional per resoldre una crisi puntual dins del sistema familiar, propi del propi cicle vital de la família.
Trastorns de la Comunicació i el Llenguatge
– Trastorn del Llenguatge (TEL)
– Trastorn de la Comunicació Social
– Trastorn de l’Espectre Autista
Trastorn per dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH)
Temps Cognitiu Lent
Trastorn Específic de l’Aprenentatge
– Dislèxia
– Discalcúlia
– Disortografia
– Disgrafia
Trastorn de la Coordinació Motriu
– Trastorn del desenvolupament de la coordinació
Alteracions cognitives secundàries al dany cerebral
Altres trastorns del neurodesenvolupament no especificats
Dificultats en la competència matemàtica
Dificultats en la comprensió lectora
Dificultats en l’expressió escrita
Dificultats d’Atenció
Estudiants amb poca motivació
Problemes de conducta
Habilitats emocionals
Habilitats socials
Problemes de relació dins l’aula
– Entre iguals
– Amb el professorat
Problemes de relació dins la família
– Amb els germans
– Amb els pares
Ruptura familiar o divorci
Nivell emocional alt expressat per la família
Obsessions
Depressió
Unitats Especialitzades
Pedagogia i Psicopedagogia
– Estratègies d’Aprenentatge
– Reforç escolar
– Orientació escolar i professional
Atenció
Postadoptiva
Logopèdia
– Comunicació, Llenguatge i Parla
– Teràpia Miofuncional
– Veu
Neuropediatria
– Valoració i seguiment mèdic
– Síndromes malformatives
– Accidents i traumatismes cerebrals