Aquest ha estat un mes de gran impacte per l’educació en el nostre país. Propostes innovadores amb les tecnologies com a protagonistes i que han provocat un gran rebombori entre el sector.
A principis de març es celebrava a Barcelona el Mobile Word Congress i, entre d’altres, es presentava el programa mSchools . Aquest projecte té per objectiu adoptar el telèfon mòbil per l’ús educatiu dins l’aula en quatre grans accions:
1) Desenvolupar el moviment informàtic, incloent en el currículum de 4t d’ESO el disseny d’aplicacions i el desenvolupament de prototips d’Apps.
2) El reconeixement de la innovació i de la creativitat del professorat i l’alumnat, mitjançant concursos com el Mobile Learning Awards.
3) Desenvolupar un projecte col•laboratiu de geolocalització (descripció del territori, referenciació…) a través de la tecnologia mòbil.
4) Fomentar iniciatives d’emprenedoria que fusionin la indústria tecnològica i l’educativa.
La Generalitat de Catalunya aposta per l’ús de les noves eines dins les aules catalanes i pretén invertir tendències; de la utilització actual del mòbil dels adolescents, cap a un ús més responsable que, segons preveuen, promourà la motivació i el rendiment.
Si bé és cert que els canvis són inevitables, ens plantegem cap a on ens portarà aquesta irremeiable revolució tecnològica acceptant, en tot cas, que els nostres alumnes pensen, es diverteixen, reflexionen i aprenen més enllà del paper.