Pautes per poder ajudar als nostres fills a fer els deures.
Vigilar el nivell d’implicació:
Un mal suport pot generar dependència i transmetre la idea que és incapaç de fer-los ell sol.
L’important no són només els resultats acadèmics:
Donar importància al temps de jocs, inculcar valors i responsabilitat. La relació amb els fills no ha de ser “escolaritzada”
Les tasques s’han d’entendre com un compromís que els nens i nenes han d’adquirir:
Sense necessitar l’orientació constant d’una altra persona o que els pares s’asseguin amb els nens i nenes a fer els deures.
Aquest fet genera dependència i no autonomia.
Podem assolir el rol d’entrenadors:
Podem animar, assessorar, organitzar i recolzar, aclarir dubtes, però no fer les tasques ni assumir les responsabilitats que són dels nens i nenes.
D’aquesta manera contribuïm a la millora del seu rendiment.
Podem implicar-nos en altres aspectes del món escolar:
Les activitats que es fan a l’escola també ens ajudaran a entendre el ritme d’aprenentatge i l’entorn en el que conviuen els nens dia a dia.