Blog

Lectura estructurada

Lectura estructurada
Aprendre a llegir és sovint un repte per a la majoria de nens amb dislèxia. La major part d’aproximacions pràctiques de la lectura (lectura guiada, alfabetització balancejada) resulten poc efectives per a aquells que presenten dificultats de lectura, i és que cal que el focus de la intervenció per als nens amb dislèxia siguin les habilitats de descodificació. En aquesta…
Llegir més →

english LAB

english LAB
      INTRODUCCIÓ Trivium, com a Institut de Neurociència Cognitiva Aplicada, sempre està a la cerca de metodologies que ajudin a millorar l‘Aprenentatge, intentant aplicar la innovació a la nostra pràctica educativa.  Aquesta recerca ens porta a plantejar diferents formes d‘apropar-nos als coneixements com les  matemàtiques i les  llengües. I l’àrea de les llengües una eïna de comunicació tan…
Llegir més →

Evidència prèvia sobre les habilitats verbals i no verbals en el TEL

Evidència prèvia sobre les habilitats verbals i no verbals en el TEL
Per a la majoria de nens amb Trastorn Específic de Llenguatge (TEL), les dificultats en el llenguatge romanen en el temps (Leonard, 2014). Sovint s’observen millores en les habilitats lingüístiques, però la majoria de cops, els dèficits en el llenguatge segueixen sent aparents en la infància tardana, l’adolescència i l’adultesa. Els estudis que documenten la persistència en el dificultats del…
Llegir més →

Estratègies d’aprenentatge basades en l’evidència

Estratègies d’aprenentatge basades en l’evidència
Hi ha un mantra recurrent en el professorat que més o menys diu així: "Si la primera vegada que se li demana a un alumne que realment pensi i apliqui el contingut après és el dia de l'examen, ambdós hem fracassat". Si a aquest plantejament li sumem un dels grans cavalls de batalla de l'aprenentatge a la Secundària, com és…
Llegir més →

Neurorehabilitació de l’afàsia

Neurorehabilitació de l’afàsia
El terme afàsia significa, literalment, ‘pèrdua de la parla’. De fet, no és la parla el que es perd, sinó el mateix llenguatge: l’expressió o la comprensió, ja sigui per complet o tan sols una part. Es calcula que, aproximadament, una de cada 300 persones pot patir una afàsia crònica deguda a dany cerebral (Sacks, 2010); una tercera part dels…
Llegir més →

Fake news: com afrontar aquesta batalla dins de l’aula

Fake news: com afrontar aquesta batalla dins de l’aula
S'escolta la vibració d’un telèfon d'un alumne de Secundària, es ficala mà a la butxaca, agafa el mòbil, abaixa la mirada,treu una mica la pantalla de la butxaca i llegeix:"ÚLTIMA HORA: Després de la decisió de Donald Trump, soldatsisraelians maten un palestí en el 'dia de la ira'". Torna el telèfon a la cova de la butxaca, aixeca el cap…
Llegir més →

DISCALCÚLIA. Quan 2+2 no són 4

DISCALCÚLIA. Quan 2+2 no són 4
INTRODUCCIÓ Utilitzem el terme discalcúlia del desenvolupament per referir-nos a un trastorn específic sobre dificultats en el processament numèric i el càlcul i que acostuma a manifestar-se en nens i nenes amb una capacitat intel·lectual normal i amb un nivell educatiu adequat. Té una base neurobiològica i probablement genètica, tot i que encara no s’han especificat els patrons de risc.…
Llegir més →

WORKSHOP Tècniques d’estudi.

WORKSHOP Tècniques d’estudi.
El nostre equip del Departament d’Estratègies d’Aprenentatge realitza diversos tallers sobre estratègies i tècniques d'estudi en centres de formació professional de Catalunya. La principal activitat d'aquest workshop és fer reflexionar els alumnes de Cicles Formatius sobre l’efectivitat en l’estudi per aconseguir l’èxit. En aquest èxit hi intervenen quatre factors: Les condicions de treball. De la mateixa manera que ens preparem…
Llegir més →

Reeducant el cervell.

Reeducant el cervell.
Com seria recordar tots els aspectes de tot allò que ens ha passat a la nostra vida? Parker et al. (2006) van exposar el cas d’A. J., una dona de 41 anys que tenia una capacitat extraordinària per recordar el seu passat. El seu record, però, sorgia de forma automàtica, no sota control conscient. Hom podria pensar que tenir una…
Llegir més →

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR
error: Content is protected !!