Blog

EVIDÈNCIA DELS TRACTAMENS PER A LA DISLÈXIA

EVIDÈNCIA DELS TRACTAMENS PER A LA DISLÈXIA
Imagineu per un moment que us posen davant un cartell amb la paraula "cocodril" i usdemanem que mentre la mireu no llegiu la totalitat de la paraula, no li atorgueuun significat a aquest conjunt de lletres disposades en un ordre determinat. Difícil, oi? Llegir és, per a la majoria de nosaltres,una tasca automàtica una vegada que es consolida l'habilitat lectora.…
Llegir més →

El cartró es torna tecnològic

El cartró es torna tecnològic
Un taller amb menys pantalles en anglès L’ús, l’abús o l’adicció a les pantalles és un debat recurrent que ha presforça en els darrers mesos arrande diversos casos alarmants que han aparegut als mitjans, com també després d’aquell 30 minuts que tots vàrem comentar el dilluns següent a l’escola i/o a l’oficina, com algunes veus que suren amb iniciatives de…
Llegir més →

TRIAR ESCOLA quan la ideal no existeix

TRIAR ESCOLA quan la ideal no existeix
Convertir-se en pares porta inherent un llistat de tasques, compromisos i presa de decisions de molt diversa naturalesa. En aquestes dates, com cada any, moltes famílies s'enfronten al que és viscut com una de les decisions més importants que cal prendre en relació amb la vida dels seus fills, i per extensió, ambla família al complet: l'elecció del centre escolar.…
Llegir més →

Disciplina vs. Càstig – Perspectives sobre la disciplina a l’escola

Disciplina vs. Càstig – Perspectives sobre la disciplina a l’escola
El tractament dels estudiants amb problemes de conducta a l’escola ha creat un important debat sobre quines són les mesures disciplinàries més adequades que cal adoptar (Skiba, 2002) no tan sols per tenir la repercussió esperada en la conducta de l’alumne, sinó també per contribuir a crear un model efectiu de conducta per a la resta dels estudiants i, alhora,…
Llegir més →

Lectura estructurada

Lectura estructurada
Aprendre a llegir és sovint un repte per a la majoria de nens amb dislèxia. La major part d’aproximacions pràctiques de la lectura (lectura guiada, alfabetització balancejada) resulten poc efectives per a aquells que presenten dificultats de lectura, i és que cal que el focus de la intervenció per als nens amb dislèxia siguin les habilitats de descodificació. En aquesta…
Llegir més →

english LAB

english LAB
      INTRODUCCIÓ Trivium, com a Institut de Neurociència Cognitiva Aplicada, sempre està a la cerca de metodologies que ajudin a millorar l‘Aprenentatge, intentant aplicar la innovació a la nostra pràctica educativa.  Aquesta recerca ens porta a plantejar diferents formes d‘apropar-nos als coneixements com les  matemàtiques i les  llengües. I l’àrea de les llengües una eïna de comunicació tan…
Llegir més →

Evidència prèvia sobre les habilitats verbals i no verbals en el TEL

Evidència prèvia sobre les habilitats verbals i no verbals en el TEL
Per a la majoria de nens amb Trastorn Específic de Llenguatge (TEL), les dificultats en el llenguatge romanen en el temps (Leonard, 2014). Sovint s’observen millores en les habilitats lingüístiques, però la majoria de cops, els dèficits en el llenguatge segueixen sent aparents en la infància tardana, l’adolescència i l’adultesa. Els estudis que documenten la persistència en el dificultats del…
Llegir més →

Estratègies d’aprenentatge basades en l’evidència

Estratègies d’aprenentatge basades en l’evidència
Hi ha un mantra recurrent en el professorat que més o menys diu així: "Si la primera vegada que se li demana a un alumne que realment pensi i apliqui el contingut après és el dia de l'examen, ambdós hem fracassat". Si a aquest plantejament li sumem un dels grans cavalls de batalla de l'aprenentatge a la Secundària, com és…
Llegir més →

Neurorehabilitació de l’afàsia

Neurorehabilitació de l’afàsia
El terme afàsia significa, literalment, ‘pèrdua de la parla’. De fet, no és la parla el que es perd, sinó el mateix llenguatge: l’expressió o la comprensió, ja sigui per complet o tan sols una part. Es calcula que, aproximadament, una de cada 300 persones pot patir una afàsia crònica deguda a dany cerebral (Sacks, 2010); una tercera part dels…
Llegir més →

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR
error: Content is protected !!