Blog

Fake news: com afrontar aquesta batalla dins de l’aula

Fake news: com afrontar aquesta batalla dins de l’aula
S'escolta la vibració d’un telèfon d'un alumne de Secundària, es ficala mà a la butxaca, agafa el mòbil, abaixa la mirada,treu una mica la pantalla de la butxaca i llegeix:"ÚLTIMA HORA: Després de la decisió de Donald Trump, soldatsisraelians maten un palestí en el 'dia de la ira'". Torna el telèfon a la cova de la butxaca, aixeca el cap…
Llegir més →

DISCALCÚLIA. Quan 2+2 no són 4

DISCALCÚLIA. Quan 2+2 no són 4
INTRODUCCIÓ Utilitzem el terme discalcúlia del desenvolupament per referir-nos a un trastorn específic sobre dificultats en el processament numèric i el càlcul i que acostuma a manifestar-se en nens i nenes amb una capacitat intel·lectual normal i amb un nivell educatiu adequat. Té una base neurobiològica i probablement genètica, tot i que encara no s’han especificat els patrons de risc.…
Llegir més →

WORKSHOP Tècniques d’estudi.

WORKSHOP Tècniques d’estudi.
El nostre equip del Departament d’Estratègies d’Aprenentatge realitza diversos tallers sobre estratègies i tècniques d'estudi en centres de formació professional de Catalunya. La principal activitat d'aquest workshop és fer reflexionar els alumnes de Cicles Formatius sobre l’efectivitat en l’estudi per aconseguir l’èxit. En aquest èxit hi intervenen quatre factors: Les condicions de treball. De la mateixa manera que ens preparem…
Llegir més →

Reeducant el cervell.

Reeducant el cervell.
Com seria recordar tots els aspectes de tot allò que ens ha passat a la nostra vida? Parker et al. (2006) van exposar el cas d’A. J., una dona de 41 anys que tenia una capacitat extraordinària per recordar el seu passat. El seu record, però, sorgia de forma automàtica, no sota control conscient. Hom podria pensar que tenir una…
Llegir més →

La narrativa de la por. Transferència d’expectatives

La narrativa de la por. Transferència d’expectatives
“Ui!... Ja ho veurás... és un desastre” “No hi ha res a fer... és impossible” “Ja et vaig dir que mai arribaria a res... Sempre ha estat així” Descriure una situació, un comportament o una resposta començant amb una frase negativa i posteriorment fer un ús categòric d’un verb com ser pot donar-nos una visió inamovible d’algú, sobretot si no…
Llegir més →

La importància de la intimitat en les relacions familiars

La importància de la intimitat en les relacions familiars
Per: Anna Bayo - Edgar Gonzàlez “Intimitat; disposició favorable i mantinguda en el temps, conscient o inconscient, per un tipus específic d’experiència interpersonal basada en la calidesa, la proximitat i un alt grau de comunicació amb un o altres” McAdams i Powers Les primeres relacions d’intimitat s’inicien dins de la família. A mesura que els infants van creixent es van…
Llegir més →

LA CIÈNCIA DE L’APRENENTATGE

LA CIÈNCIA DE L’APRENENTATGE
Resum de la investigació “Deans for Impact (2015). The Science of Learning”, on es relaciona com aprenen els estudiants i les seves implicacions pràctiques per a l’ensenyament i l’aprenentatge a l’aula.* Recopilat per Edgar González   COM COMPRENEN ELS ESTUDIANTS NOVES IDEES? PRINCIPIS COGNITIUS La noves idees s’aprenen per referència a les que ja es coneixen. Per aprendre, es transfereix…
Llegir més →

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

CERRAR
error: Content is protected !!